Sunday, May 29, 2011

This Weekend... Suka dan duka

Weekend kali ni agak penuh pancaroba...ada suka, dan ada duka nya...
Mcm novel plak kan..Apa yg sukanya,Jeng3.. Tanggal ari jumaat mlm sabtunya.. (sbnrnya xla weekend sgt.. aku kna keja esoknya),.. Geng2 ktorg,"SaSha's geng" plan utk main smthing.. main dkt dataran bawah Shah Alam.. aku x penah kot seumor idup main benda tu..Main apa?? Main 'zero point'.. ala.. yg slalu bdk2 gegirl main tyme kecik2 dulu.. bdk2 zaman skng dh x main dah..yg lahir taun 80-an ja tahu..;pala.. main guna getah tu..Ktorg min smpai 4 point ja.. stat dr zero point smpai 4th point..pas2 penat.. brenti kejap smbl maen baling2 frisbee...then balik.. soknya aku nk keja...

Pagi keesokannya.. phm2 jela.. cuti skolah.. so aku yg tggl dgn family ni.. terpksa la jeles tgk org balik kg, tp kita x balik kan.. so aku tggu akak,adik n abg ipar aku blk kg.., br aku g keja.. ari 2 p keja lewat skit la..huhu..

Pas je balik keja ari sabtunya, Aku dgn officemate aku plan nk tgk kung Fu panda.. ktorg tgk la mlm tu.. Ktorg tgk versi 3D tuh..Sbnrnya tu la 1st tyme aku tgk 3D..(malu lak bgtau nih).. Overal Ok la ceta tu.. best...Yg x bestnya aku duduk seat depan.. so agak sakit la tgkuk aku skit..kiki..

Ok.. Bab nak berduka ni la yg x best sgt ni,, tp dh nk jadi, nk wat mcm mana...
Tyme tghari tu, ari ahad.. ktorg g makan tghari la kan...xkan nk dinner plak..agak dah kenyang, ktorg gerak la g tmpat len.. tp tetiba mengidam tart Telur.. so ktorg gerak la p seksyen 7.. cr kdai feveret ktorg..kat pusat kosersial tuh phm2 jela..byk keta.. so smpai ja bab aku reverse keta, keta yg lagi satu pon reverse gk..dia kuar drparking..aku lak reverse sbb terlajak skit dr kedai tu.. Reverse nya reverse, x nmpk lak keta dr arah kanan kuar..so apa lg..DUM!!! terlggar bumper blakang dia.. hmm...
Pas2 kitorg settlekan la kat situ gk.. Lepas2 Nego suma.. aku byr la 200 rggit kt dia.. malas nk gaduh2,,pada pendapat saya, aku rasa aku salah 65%, dia lak bersalah 30%..lg 5% mgkin salah pihak pemaju kawasan tu kot..jalan sempit n x byk parking..malas nk gaduh dh.. pas2 aku byr, trus blah,,.mls nk tggu bengkel tu siapkan baiki keta mamat td.."Duit boleh cari,asalkan ktorg xda apa2, Alhamdulillah"....bnda tu ja aku slalu ckp dlm ati..saja nk sedapkan ati..

Then ktorg g tesco.. beli2 barang..Pas2 smpat berbual dgn abg pakej pelancongn.. Pegi balik ke bali, berserta mkn,mnm, n tmpat tggl juz 669 ja,, tingin gk nk p..heehee... Arap2 tercapai..huuhuu.. k.la.. nk smyg mgrib.. Doakan kebahagiaan aku..heehee..Wassalam..

No comments:

Post a Comment

OutDoor Activity at Bukit Paya Gunung, Jerantut

Hai hai hai.. wah dh lama bener aku x blog kan.. Dh start balk aku x nak taip panjang2.. malas pulan rasa...hihi OK aku nk cerita aktivit...