Monday, April 18, 2011

Teka teki & Jawapan...

Dah dapat jawab teka teki smlm?? heehee.. senang kan.. tp kalo x dapat jawab, xpela.. aku bg pakej jawapan dgn soklan skali nih.. xpyh nk pening2 pale da..

1. Dalam byk2 kain, Kain apa yang paling berat di dunia?

* = Kain songket cap Gajah Duduk

2. Ibunya satu, anaknya beribu, apa dia?

* = Penyapu

3. Kalau 1 + 1 = 2, jawapan lain dia apa?

* = Jawapan lain salah la...

4. Ibunya diurut, anaknya dipijak.apa?

* = Tangga

5. Pokok apa bila kita nampak kita lari?

* = Pokok nak tumbang la...

6. Lagu apa yang semua orang di dunia boleh menyanyikannya??

* = Lagu 'Happy Birthday'

7. Air apakah yang paling berani sekali?

* = Air terjun

8. Sungai apa yang paling kurus di dunia?

* = 'Slim River'

9. Sungai apakah yang tiada air?

* = Sungai di dalam peta

10. Buah apa bila dia masak dia timbul?

* = Buah Melaka

11. Apakah persamaan antara ikan kod dengan kod gitar?

* = Kedua-duanya boleh digoreng

12. Ikan apakah yang mempunyai ketiak?

* = Ikan duyung

13. Banyak-banyak bas, bas apa yang pandai?

* = Bas sekolah lah, the only bas pegi sekolah

14. Banyak-banyak mi, mi apa yang boleh makan ngan ais?

* = MILO AIS

15. Kenapa anjing kencing angkat sebelah kaki?

* = Sebab kalau dia angkat dua kaki,dia jatuh.sebab tulah dia angkat sebelah je

16. Apa perbezaan lampu stadium ngan lampu bilik?

* = lampu stadium kalau ada 'game' dia pasang, tapi kalau lampu bilik ada'game' dia padam

17. Apa binatang, badan kecik macam semut tapi mata besar "bulb" mentol?

* = Semut yang matanya BENGKAK

18. Mana lagi tua, motorsikal ke kereta?

* = Motorsikal.. ....sebab dia pakai tongkat

19. Ahmad bin Abu, kambing bin apa?

* = kambing binATANG

20. Bagaimana nak bezakan ikan betina ngan ikan jantan?

* = Ikan betina - ikan duyung
ikanjantan - ikan bakar, mana ada pompuan nama BAKAR

So mcm mana?? puas ati x dgn jawapan..kikiki...
hmm..letih lak...td drive n terperangkap dlm jem kat tgh2 KL tuh or as known as 'GOLDEN TRIANGLE'...aiyo... ponat eden.


P/s: x saba lak nk tggu sok tgahari... nk mkn kt Hotel lg sok...weeewee.. sedap la mkn td.. the foods there is awesome!! hiihi siang saja 4X mkn,,kalo slalu boleh gemok ni.. yg plg bestnya all foods is for FREE~~~

ok la.. nk rehat jap..(sbnrnya nk tgk gemilang episod last..)
wassalam..

3 comments:

  1. uish, ada gak yg ak taw, tp byk yg ak xtaw.. hahaha..

    btw, sorry lmbt reply cmmmt sbb Shark bz sgt3, last sem nih.. nak taw apa yg Shark buat sem nih, mai la mlawat blog Shark..

    last but not least, "SAPA KATA STUDENTS ACCOUNT SKEMA??" hehehe
    -Salam-

    ReplyDelete
  2. soalan no 16 tu mmg KAW2 DOUBLE MEANING...hahahahampeh....

    ReplyDelete
  3. shafiq: hiihiii.. bgs2..pasni keja la..eh, student akaun x skema ke...hiihii

    Wawa: aku terpengaruh dgn Ikmal..haha.. shuii~~ jgn gtau dia ea..

    ReplyDelete