Sunday, February 20, 2011

Awas wahai gadis2 di luar sana..juz utk bg peringatan..

terdetik utk bg nasihat sket.. wlpn aku x sealim n sepandai mana, tp juz concern utk semua muslimin dan muslimat.. terutamanya kawan2 saya yg disayangi...


Bnda bwh ni mmg perkara biasa kot bila laki suka dkt gadis~~


01.Berkenalan.

02.Lelaki berlakon baik atau memang baik pada awalnya.

03.Perempuan terkesima dengan baik budi dan ayat si lelaki.

04.Keluar bersama untuk kali pertama dan lelaki itu kelihatan sungguh baik dan sopan.

05.Hubungan semakin rapat dan lelaki meminta berpegangan tangan.

06.Perempuan bertegas menolak, dipujuk dan dipujuk.

07.Akhirnya layu... dan pergilah ke babak yang seterusnya.

Mudah sahaja skrip cinta masyarakat sekarang. Dan skrip inilah yang membawa kecelakaan kepada masyarakat.

Menjadi tanda soal, haruskah hubungan lelaki dan wanita berakhir seperti ini? Adakah semudah itu untuk mencairkan hati seorang wanita. Cukup sekadar ayat power, muka kacak, dan belanja makan yang tidak seberapa. Dan siap untuk menyerah diri untuk disembelih sang lelaki. Kambing yang abah jual pun harga RM400 seekor, takkan belanja makan yang tidak sampai RM50 sudah layu.

Kelebihan lelaki ialah pandai memujuk dan berlakon, dan kelemahan wanita adalah mudah dipujuk rayu dan ditipu. Oleh sebab itu, Islam melihat isu hubungan lelaki dan wanita ini cukup penting untuk disentuh. kerana disini letak titik jatuh bangun ummah. Mahu lihat masa depan Islam, lihatlah pada pemuda-pemudinya. Jika pemuda-pemudinya kaki rempit, masa depan Islam "rempit" jugalah jawabnya.

**jadi kawan2 hati2 la memilih kawan..

*** ni bukan nk jatuhkan lelaki ke apa..juz risau.. tgk org di sekeliling..mudah sgt bercinta, clash, cinta balik...

Seseungguhnya.. ilmu ibarat jari telunjuk, nafsu ibarat jari hantu.. so, setinggi mana pon ilmu,x kira la ilmu kifayah or fardu ain, nafsu tetap melebihi ilmu... so pikir2 kan lah ye..jgn mudah terjebah.. peace....;p

Saturday, February 19, 2011

20 Perkata ttg aku yg maybe korg x tau..(kalo xnk tau xyh baca..haha)

Saja nk ilangkan rasa bosan.. lama x tulis smthing dlm blog..
mode: xtau.. xda perasaan
cuaca: cerah..

1) nama
Mohammad Sollehuddin bin Abdullah

2) Umur
23 tahun da taun ni..( rasa dh tua lak)

3) Asal
Kedah Darul Aman..yeah~~

4) Status
Single (x penah kapel kot..heeee)

5) Warna feveret
mcm2.. tau lepas kaler ungu.. taun ni kaler oren.. taun depan xtau g..

6)tinggi
rahsia

7)Berat
Rahsia gk..hehe

8)Jenis Hati
Susah nak marah org.. tp kadang2 mudah sgt terguris..:(

9) jenis Darah
O positif (darah pemurah 2)

10)Jenis Tgn
- x suka tampar org
-suka men volleyball (dulu je..skng da susah)
-Pantang tgk benda2 diskaun, kira nak beli ja..tmbah2 g diskaun smpai 70%.. sauk je..

11) Jenis Kaki
- x suka sepak org
- suka sepak bola
- suka sgt jalan2..tp bukan jalan kaki..nek kete la...hiihii

12) Jenis jari
- suka sgt keyboard komputer,laptop.. sbb ari2 kna guna.. men fb la, bc blog la.. keja pon guna gk..:)

13) Otak??
-hepi go lucky je...
-tp kadang2 suka sgt pikir mcm2..masa depan la.. masa lalu la.. smpai pening kadang2..
-pas2 ada sesetengah bnda smpai pikir worst case scenario.. (pikir negatif la..hmmm)

14) Rambut
Hitam dan lurus..:)

15) Cita2..
Sbnarnya kecik2 nk d besness man.. pas2 skng da keja len..
so dlm perancangan nk wat besnees gk la nnt...doa2 kan aku yer

16) Gadis Idaman???
hik3.. yg ni malu sket nak cakap.. tp gtau jela ea..
sbnrnya x kesah.. asalkan dia mencintai aku sepenuh hati..cececeyy~~
hmm nk yg simple ja..baik..kalo comel ke,advantage la..hiihii
x kesah n trima aku seadanya,,..

* ada kwn ckp, kalo laki nsem dapat mpn x lawa, pmpn lawa dpt laki x nsem..memandai je dia 2 kan..kalo average??? hhiihii

17) Target umur nak kawen
Mybe dlm umur 27 taun.. Nak beli rumah dulu..insyaAllah..

18) Hari feveret
Ari ahad..( sbb ari 2 je aku cuti...:(

19)Tarikh feveret
1 Syawal la..

20)xtau lak tulis apa da..hiihiiii
bg suggestion skit..