Sunday, March 27, 2011

Realiti Di tempat keje

"Ada orang datang ke pejabat dengan perasaan penuh gembira & ceria ,
ada datang dengan perasaan "biasa" dan ada datang dengan perasaan serba tak kena "

Ingat lah , sesiapa yang datang hanya dengan perasaan "biasa" saja ,
hasilnya adalah "biasa" saja , sesiapa yang datang dengan ceria ,
hasilnya akan jadi lebih daripada biasa ataupun luar biasa.

Bekerja la dengan ceria agar menghasilkan produktiviti yang luar biasa yang
akan menggembirakan orang di sekeliling kita.
Semoga hasil itu akan mendapat keberkatan insyallah..."

Jadi renungkan lah....

1. Ada antara kita datang ke pejabat hanya memenuhi tanggungjawab 'DATANG BEKERJA' tapi hampa ,
hasilnya macam kita ' TAK DATANG' kerja

2. Ada kala kita rasa kita BUSY giler , rupanya kita hanya 'KELAM KABUT' .

3. Adakala kita rasa kita PERIHATIN , tapi rupanya kita BUSY BODY.

4. Adakala kita rasa kita OPENMINDED and OUTSPOKEN tapi rupanya kita KURANG PENGAJAR'AN.

5. Adakala kita rasa kita berpemikiran KRITIS , rupanya kita hanya lebih kepada
KRITIK yang mencipta KRISIS .

6. Adakala kita rasa kita ingin menjadi LEBIH MESRA tapi rupanya kita di lihat lebih MENGADA-NGADA .

7. Adakala kita suka bertanya 'KENAPA DIA NI MCM TAKDE KEJE' , adalah lebih baik kita tanya
'APA LAGI KEJE YANG AKU BOLEH BUAT ?'

8. Adakala kita rasa kita ni pekerja yang SEMPURNA , BAIK DAN BERDEDIKASI tapi cuba tengok dalam-dalam , selagi hati kita berdengki , jatuhkan reputasi sesama rakan sekerja (report kat bos kawan kita tak bagus dari kita) dan tak amanah (mencuri dan tak siapkan kerja) , kita sebenarnya patut terima hakikat betapa kita lebih teruk dari anggapan kita itu sendiri.

Pejam mata dan renung lah diri , kalau kita perlu melakukan ANJAKAN PARADIGMA ,
maka lakukanlah segera...tapi manusia tetap manusia..
sukar untuk berubah kerana kita selalu beranggapan kita lebih baik...
adakah dengan merasakan itu kita sememangnya terbaik?

Maka untuk itu , mari kita mula senyum , ceria , mesra sesama kita
dan tingkat kerjasama dalam kerja ,
tak rugi kita semai rasa 'kekeluargaan' dalam tugasan ...
kalau kita kurang kerja , cari la kerja membantu teman-teman yang lain.

Tak dapat gaji lebih pun tak apa sebab pahala dapat..
kita withdraw kat akhirat nanti...
tapi kalau kita asyik dengki mendengki..
nasib la sebab sudah ditentukan jalan yang sukar itu yang kita pilih..

Renungi lah , berapa ramai kawan kita dan berapa ramai lawan kita ,
nescaya itulah kayu pengukur diri yang sebaiknya...

"Mengkritik tidak bererti menentang ,
Menyetujui tidak semestinya menyokong ,
Menegur tidak bermakna membenci ,
dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik."

Jd rakan2, renung2kanlah~~

Sumber:
Datuk Fadzillah Kamsah

Tuesday, March 22, 2011

PIC amek dr blog org..

Lawak plak pic ni.. layan~~

Saturday, March 12, 2011

Bersuka ria kt PD..heh3

Date: 12 Mac 2011
Time:6++am - 7 pm
Ahli: Aku, Amat, Aju, Tuyah ,Diba

Seperti biasa, holiday kami mmg x dirancang pon.. kalo ada salah sorg dr kami ajak p mana2..yg len pon jom..join je..

mlm tuh beli skit brg2.. then geng2 pmpuan mlm tuh da masak2 nasi lemak n apa2 yg ptt..pas2 pg diorg masak lg bnda goreng2.. ciian lak diorg.. thank ya..
actually we plan nk g kul 5pg.. nk tgk sun rise skali..hihi..
tp da masak2 suma tuh.. dlm pas subuh br ktorg gerak..

Smpai sana, hmm.. rasa nyaman je..heh3.. pas2 kitorg makan bekalan kami..
cedaapnye!!~~ hmm.. sedap..pandai diorg masak..


makanan yg sempat di snap..

Pas mkn, trus kitorg terjum dlm laut.. kami berlumba2 sampai ke tengah laut..pas2 ternmpak ikan dolphin, tuyah aju sempat pegang ikan tuh.. pas2 ada bot laju nak lggar amat n diba, tp naseb baek diorg sempat mengelak.. pas2 aku yg sedang rilek2, trus kejar bot td dengan gaya kuak lentang..pas2 bot td semakin pecut, aku tukar gaya kupu2 lak..agak2 da dekat,aku guna gaya bebas..dapat ja pegang bot td, aku naik bot 2, aku sekeh kepala pemandu .. huh..puas ati..hahah..tipu je.. agak2 nk pecaya kan..

pas mkn kami mandi2 la,..hihi..eh, lupa nk gtau.. kami mandi kt port biasa.. pantai sri purnama.. sbb sana x ramai sgt org.. jauh ke dalam.. tp bilik mandi surau suma ada..senang..

kami mandi kejap, naik kejap, mkn2.. tido2.. blajar berenang, wat istana pasir n mcm2 g...best..ni gmba2 kami kt sana..;p









Pas kami balik 2.. arghh.. sunburn!!!
Aku yg puteh ni pon da gelap skit..hahahhaahhhahaaa putih la sgt...
agak2 bapa lama ek nk recover??>>/..;p

Thursday, March 10, 2011

Lets think together gether

Ok... salam sejahtera buat kawan2 yg disayangi...
mlm ni mlm jumaat kan.. apa kata kita bermuhasabah diri bersama2,...;p
di sini aku nk korg cuba pikir...
aku nk bg situasi ni....

1- Pegang anjing dengan sengaja
2- Pegang tangan awek dengan sengaja (mukan mahram)

Situasi mana yg korg rasa lebih "berdosa"..??

haahaa.. dah tentu la situasi kedua kan..
lg pon pegang anjing x berdosa, tp haram dipegang n perlu di samak sertu ja..lepas sertu da suci balik dan sudah boleh sambung ibadat..

Tp kalo pegang awek?? boleh ka dosa kita sertu??
cuba la korg pikir elok2,,

okeh..Just nk share2 je.. ni juz peringatan utk aku n kwn2 aku serta suma umat islam di seluruh dunia..kita ni manusia.. x lepas dr melakukan dosa..iman boleh bertambah dan berkurang.. igt tu..peace..~~~

Monday, March 7, 2011

Nk dapatkan byk gadis jd follower dlm blog??

Aduss... xbyk follower la dlm blog (aku la 2)
Dah la x aktif kan...
Ni ada tips sket.. tp kali khas utk lelaki bg utk dapatkan ramai gadis cute yg jadi follower..LOLs
mybe pmpuan pon boleh gk kot..vice versa ja tips ni..
Nak tau caranya???
Jeng3!!!

1- Jadikan diri anda sebagai seorang yg sangat2 la misteri..kalo omputih cakap be mysterious.

2- Say something bad to their favourite korean or japanese guys...hiihii

3-insult them sarcastically..;p

4- keep calling them gedikss

5- in your post on any situation " boys are always right!!!"


Peace...(*_*)v...renung2kan dan slamat berblog...^_^

Friday, March 4, 2011

Susahnya bnda senang ~~

Hmm,... susah kan hidup ni??
X susah xda life la beb..
tp x semua bnda susah 2 susah..
yg pnting, cara kita selesaikan masalah 2..tul x..?
eh, apa yg aku merapu ni...
Try jawab soalan kt bawah tnpa melihat jawapan dulu..


Cuba jawab tgk~~
sila jgn tgk jawapan dkt bwh lg.. ^_^



Sebenrnya senang bukan.. hiihii..

So, kalo ada kesulitan, jgn sulitkan lg...
take it simple & easy..
mybe bnda yg basic 2 la penyelesaiannya..peace.. ^_^

Tuesday, March 1, 2011

PenGembaraan yg saya x dapat lupakan..hiihiii

Smlm tgk ceta guiliver’s travels…
Tringat plak pengembaraan kami pada 27hb feb, hari ahad 2 ari lepas..
Pengembaraan yg agak x dapat dilupakan la.. sebabnya?? Jeng3!!

Ceritanya mcm ni..
Pagi 2. aju ajak kuar.. so aku n amat ok jer.. kami mmg pantang di ajak..
Then ajak Tuyah n Diba..Tp tuyah x dapat join..sbb nk siapkan proposal utk master dia.. cian dia..:(

Kul 11 lebey kitorg (aku,amat,aju,diba) gerak..nek Sasha..^_^.


SASHA EVANS


Otw gerak 2 baru bincang nk g mana..
Aku cdg nk g mid..pas2 aju lak ckp nk g Zoo..tp cmfm la aku x tau jalan kan..
So srh aju try gps kt nset dia..tp x reti nk guna lak..;p

Aku pn call la mmbe aku, encik amirudin. Dia ckp ikut MRR2 la, gombak la.ampang la,..
Aku pn da pening.. @_@

Nampak ja signboard gombak trus masuk..gamble gla ahh..
Pas2 trus punya trus.. hentam ja jalan.. xnmpk gk signboard zoo..
Da jauh jalan,msk tol, kuar tol..

Then, kami pon da give up..ternmpk signboard pusat bndaraya.. cdg nk balik KL ja.. masuk la simpang tu..tiba2 trus ada signboard Zoo Negara..
Kui3… semangat balik.. jalan punya jaln punya jalan… tiba2 dah xda sign board..Alamak!!! masuk ja simpang kiri.. jalan, punya jalan, x jumpa2 gk..pas2 diorg cakap ikut hati ja..(naluri).. kami U turn,.. trus jalan lg, x jumpa lg sign board.. hmm.. give up balik…so kami nak balik je..baru nk msk highway, ternmpk lg signboard zoo… kami dh tergelak2 dlm keta.. tyme give up la nk jumpa pn..
Ikut ja.. perut pon a lapo.. makan dkt McD dekat shell mana ntah..




Masuk Zoo kena sorg Rm 20.. parking rm 4.25..
nah usha la gmba2 kami.. ni..
Ada rimau,unta,gajah,kongkang,babun,cipan, tenuk, tapir pon ada..mcm2 g..
Then tengok show anjing laut la..






Pas2 agak2 kul 4.43 kami pon kuar dr zoo..
Tetiba rasa nk g KL..kami nk g mid.. tp..
Heehee..xtau jalan lg.. ikut ja signboard jln kuching..
Ikut punya ikot.. xtau nk g mana…last2 ternmpk signboard jalan imbi.. ikot jela.. pas2 jumpa bukit bintang..heehee.. smpai gk BB Plaza..:)

Shopping2 skit.. Then lapo plak.. mkn dkt Subway.. Beli satu, percuma satu sbb Deeba ada kupon subway….heehee..







Pas smyg mgrib,kami pon balik..x tahu jalan gk..redah je…ikut hati ja…
Pas2 tersesat lg.. hua3.. tetiba aku tringat lagu rossa..chorus jela.. “ku menangis!!! La..la..la~~ “ menyanyi dalam ati.. (kalo sdh mmg suka nyanyi lagu no.. gedik x?? hihi..
Sesat punya sesat..akhirnya sampai gk shah alam…

Singgah uptown jap..hiihi..
Pas jalan2 uptown kejap..kami pon balik..sekian~~

*sebenarnya yg xdapat lupakan sbb sesat beberapa kali dlm satu trip..mmg agak kelakar..
betul la pepatah org tua..
" di mana ada kemahuan di situ ada jalan BEB!!"

pas2 ni jugak merupakan 1st tyme p Zoo negara..hohoooo

dulu pnh p zoo taiping je.. tu pon last skolah rendah dulu...
cayalah~~