Saturday, April 24, 2010

Rahsia Bau ketiak Lelaki..hik3

Benarkah bau ketiak lelaki mampu menjadi penawar kepada gejala tekanan yang dialami oleh wanita? Kenyataan ini dikeluarkan oleh Bahagian Biologi Manusia di University Pensyvania beberapa tahun lalu.

Kajian dilakukan di sana membuktikan bahawa peluh lelaki membantu kaum wanita menurunkan tekanan melancarkan perjalanan haid.
Menurut laporan Jurnal Biology of Reproduction America. Sebelum ini,bau ketiak lelaki yang sengaja " diproses" daripada lelaki yang tidak memakai deodoran digunakan sebagai bahan ujikaji bagi mencari bukti bahawa hidung wanita boleh "digoda" dengan bau lawan sejenisnya.

Dalam uji kaji yang dilakukan, wangian semulajadi itu kemudian di sapukan ke atas bibir puluhan wanita berumur 25 dan 45 tahun tanpa memberitahu ia adalah bau peluh lelaki dan hanya diberitahu bahawa mereka sedang menguji satu aroma wangian tersebut. Enam jam pertama selepas itu, skala mood wanita yang di sapu wangian yang diperbuat daripada peluh ketiak lelaki tersebut diukur.

Hasilnya sungguh unik. Selain boleh mencerahkan mood, wangian ketiak lelaki ternyata dapat membuatkan wanita menjadi kurang tegang.... dipetik dari majalah PA&MA...Feb 2004...kalau tak caya...

So kengkawan kalau tengah stress tu .....bolehlah cium ketiak suami atau boyfriend.
Bagi kaum adam pulak,simpan bau ketiak tu utk orang tersayang.
Moral of the Story
So kalau isteri dok tention tu...lepas balik riadah..calit sikit bau ketiak suami anda..yang masam tu insyaallah mood anda akan ok ha..ha...ha.... selamat mencuba...
Kepada para isteri jangan dok tension sangat...nanti kena cium bau ketiak suami...:P

Monday, April 19, 2010

Perbezaan Lelaki dan Wanita.. cekidout~~

1. Rata-rata wanita tidur lebih lama 1 jam daripada lelaki pada waktu malam.

2. Sperma laki-laki yang menentukan jenis kelamin bayi.

3. Bayi perempuan cenderung lebih cepat berjalan dan berbicara, bayi
laki-laki 2 bulan lebih lambat.

4. Lebih banyak kehamilan dan kelahiran dengan komplikasi saat
mengandung bayi laki-laki daripada bayi perempuan.

5. Wanita mempunyai sel darah 1 juta lebih sedikit daripada laki-
laki dan rata-rata berat otak laki-laki + 1,4 Kg, wanita kurang dari itu.

6. Pergantian kelamin lebih banyak dilakukan lelaki.

7. Basikal laki-laki mempunyai setang/palang di tengah basikal.

8. Wanita sangat menimbang-nimbang masalah dan perubahan sehari-hari
( misal : penggunaan alat baru ).

9. Pada tulang punggung manusia, wanita lebih lebar dan besar,
mengikuti perkembangan tulang panggul untuk proses persalinan. Lebih
banyak timbunan lemak pada punggong, Laki-laki lebih banyak timbunan
lemak pada perut.

10. Wanita kurang mampu menahan dingin disebabkan permukaan kulit
yang lebih besar, sehingga lebih suka pada suhu ruang yang lebih
hangat.

11. Laki-laki lebih suka bicara langsung sesuai tujuannya, sementara
pembicaraan wanita terputus-putus dengan keraguan dan perasaan.
Disebabkan serabut penghubung antara belahan otak kanan ( intuisi )
dan kiri ( logika ) lebih sedikit pada wanita. Sehingga ekspresi
perasaan lebih mudah terjadi pada wanita.

12. Wanita lebih baik indra penciumannya disebabkan tingginya hormon
estrogen yang diketahui sebagai aktivator reseptor penciuman.

13. Wanita mempunyai 75 % lebih banyak kelenjar keringat/peluh (
yang menghasilkan bau badan ) daripada laki-laki.

14. Kemampuan indra lelaki untuk mengecap rasa masam, manis dan
masin lebih rendah pada wanita.

15. Hubungan yang rapat/intim diluar pernikahan, laki-laki dua kali
lebih banyak.

16. Lebih dari dua kali pada wanita cenderung homoseksual pada usia
45 tahun daripada laki-laki.

17. Pada saat usia tua wanita mengalami kerontokan rambut, pada usia
yang sama sebagian besar laki-laki mengalami kebotakan. Kebotakan
disebabkan produksi berlebihan dari hormon androgen ( hormon laki-
laki ).

18. Mata laki-laki rata-rata lebih besar daripada wanita, mata
wanita lebih banyak bahagian yang berwarna putih.

19. Lebih banyak wanita menggunakan kacamata dan lensa kontak,
antara usia 16 - 44 tahun.

20. Secara umum hidung laki-laki lebih besar daripada wanita.
Sedangkan wanita rata-rata mempunyai bibir lebih besar dibanding
laki-laki.

21. Rata-rata pendengaran laki-laki menurun sekitar usia 32, wanita
usia 37.

22. Lebih banyak wanita dapat bernyanyi tanpa suara sumbang
dibanding laki-laki. Pita suara laki-laki lebih panjang dan saluran
napasnya 30 % lebih besar.

23. Bagi Lelaki, jika berkomunikasi dengan sesama jenis saling
berjauhan dengan ada ruang antara diantara mereka dan bereaksi
negatif jika seseorang masuk di antara ruang jarak pembicaraan. Laki-
laki lebih mudah tertekan pada kerumunan yang membatasi ruang
geraknya.

24. Berpapasan dengan wanita pada jalanan ramai, laki-laki
menghadapkan tubuhnya menghadap wanita yang dilewatinya. Wanita
cenderung membalikkan badan, sering secara tidak sadar menempatkan
tangan di depan badannya untuk melindungi dada.

25. Wanita memproduk dua juta sel telur selama hidupnya mulai usia 4
bulan ketika masih dikandung, laki-laki terus memproduksi sperma
hingga usia tua.

26. Kekuatan meramas tangan laki-laki dua kali lebih kuat daripada
wanita.

27. Kira-kira 48 % laki-laki mendengkur ketika tidur, hanya 22 %
pada wanita.

28. Wanita rata-rata 153 detik berada di toilet, laki-laki 113
detik.

29. Hubungan keluarga yang baik meninggikan kualiti hidup: 62 %
wanita, 49 % lelaki.

30. Satu berbanding empat, wanita dibanding laki-laki yang berbicara
gagap.

31. 30 % wanita secara sexual lebih aktif pada saat bulan purnama.

32. Lebih banyak wanita menggunakan cincin kawin.

33. Ketika terjadi ketidak-sesuaian/tidak bertegur-sapa antara
sesama jenis, laki-laki langsung menemui, wanita menjauhi.

34. Rata-rata laki-laki membaca lebih lama daripada wanita, tetapi
lebih banyak dua kali wanita yang membaca daripada laki-laki.

35. Lebih dari dua kali ganda wanita yang hidup sendiri dibanding
laki-laki setelah usia 65 tahun.

36. Memilih warna Merah atau Biru: Lelaki lebih banyak memilih
merah, wanita warna biru.

37. Semua rekod Olimpik untuk kecepatan berenang, lari, lompat
tinggi, lompat jauh dipegang atlet laki-laki.

38. Wanita lebih banyak menggunakan kataganti diri "Saya" dibanding
laki-laki.

39. Laki-laki lebih baik dalam membaca peta dan dalam keahlian ukur
ruang. Laki-laki cenderung lebih mudah melakukan dua pekerjaan (
abstrak dan logika ) pada waktu bersamaan.

40. Dalam 99 % pereputan tulang terjadi pada wanita setelah
menopause, setelah hormon estrogen menurun. Tetapi wanita lebih
sedikit mengalami pengerasan pembuluh darah, karena estrogen menjaga
pembuluh darah lebih lentur dan menolong mencegah naiknya
kholestrerol.

41. Penelitian di Amerika, wanita menggunakan waktu hampir dua kali
lebih banyak untuk berbelanja dibanding lelaki.

42. Perkawinan yang memuaskan lebih banyak terjadi pada lelaki
dengan usia lebih tua, dibanding pada wanita pada usia sama.

43. Lebih banyak wanita yang menyatakan dirinya sakit kronik
daripada lelaki.

44. Penelitan di Australia, tiga kali ganda laki-laki dibanding
wanita yang meninggal karena kanker paru-paru dan penyakit jantung.

45. Tetapi 2446 wanita berbanding 16 lelaki yang meninggal karena
kanser payudara pada tahun 1990.

46. Dalam status perkawinan, lelaki meningkatkan usia harapan hidup.
Tetapi bagi wanita pula, usia harapan hidup lebih tinggi jika hidup
sendiri.

47. Penelitian di Australia, pembunuhan dilakukan 86 % oleh laki-
laki, 95 % penghuni penjara adalah pria.

48. Penelitian di England, anak laki-laki lebih mudah
dibohongi /dipedaya daripada anak perempuan.

49. Wanita lebih berani, lebih dari 55 % wanita memeriksakan giginya
secara rutin dibanding 40 % pada lelaki.

50. Wanita secara umum yang lebih menentukan corak dan gaya pakaian
yang dipakai.

So amacam?? setuju x?? kiki

Saturday, April 10, 2010

Dinner pre-graduation 1st batch

Dinner ni merupakan 1st tyme utk cost ktorg, industrial physics..agak lampi la kalo nk crita sknrg sbb ianya berlangsung pada 27 mac 2010.. tp xpe, aku nk kongsi ckit nih...
mmg best gler la tyme diner 2... utk pgetahuan korg, batch kami yg wat sndiri... berbaloi gk la penat lelah yg telah dibuat 2... aku sbg ajk transpot bersama2 dgn rakan2 ajk, tuyah n ain..heh3.. tp ktorg bekrjasama...ajk transpot bukan tempah bas je tau... keja len pon kami wat jugak...hoho.. ape yg penting?? kerjasama...
pada malam persembahan,..ktorg nyanyi 2 lagu...
> memori tercipta, Shila
> anyone of us, gareth gates
pas2 persembahan kemuncak ialah, kami menari lagu that thing you do.. the wonders...
mmg hapening abes ar... ktorg dapat no 1 bg persembahan terbaek... mmg best la gua ckp...!! luv u guys, ip student!!









I city at shah alam

Assalamualaikum.. haha.. lama gila kot aku x update blog ni... hmm.. so skng aku nk crita pasal i city kat shah alam ni... ha.. sapa yg x tau???
i city ni sebenarnya br wat ja... aku pn x tau sgt... yg aku tau tempat ni sgt cantik. especially tyme waktu mlm.. sbb apa?? sbb tempat ni suma benda nk wat na lampu.. drpd pokok, hgga lah ke binatang... pape pon tempat ni sgt best... aku dah p byk kali dah.. hihi.. ni nk kgsi gmba sket.. layan~~~