Tuesday, February 7, 2012

Picnic @ Port Dickson - 5/2/2012

Guys,

hehe..assalamualaikum..
Nak cerita ckit pasal picnic aku n kengkawan pada 5 februay 2012 dua ari lepas..
Ktorg berpicnic kat PD..best gk la..

Sbnrnya plan ni ktorg plan 2,3 mggu lepas g..Idea tercetus ni drpd siapa ntah,,
Sepanjang plan berlangsung, ktorg bersembang2 n berbincang2 dlm email tyme keje..hehe.. mcm2 yg disembangkan.. drpd picnic, smpai hal2 personal.. tp alhamdulillah..semua berjalan dgn lancar.. berantai2 email ktorg sembang..hehe.. daripada plan utk 2 hari, jd satu hari jew..

Pagi tu, aku sampai sana dlm pkul 9 lebey gk la.. mknn masing2 sponsor.. x collect duit pn.ada yg bermurah ati sponsor ayam, ikan, nasi lemak, jagung, mknn ringan, air, aiskrim, sandwich, kerang, n mcm2 lagi..mmg byk giler kot makanan..smpai x abes lahh...

Geng2 gegirl lepas bekpest trus mandi, dlm kul 11lebey gk la..panas giler kot..
geng2 laki pas bekpest trus bakar brg2 utk BBQ.. see, betapa rajinnya kami..hehee

Sambil2 tu, sembang2 gelak2 smbil wat bbq tu, mcm2 bnda sembang...Alhamdulillah, pasangan mmber2 ktorg pn ada..tp boleh je ngam dgn ktorg..hehe..

Lepas abes tu, smyg2 suma.. ktorg trus g mandi..dlm pkul 1 lebey cm2.. panas x pyh cakap la..naseb baek ada bwk sunblock.. aku,amat,diba,aju shared beli tu.hehe..mahal gk la..tyme aku pakai tu, kantoi dgn geng2 laki..hahaha..kena bahan la...xpe2, wat bodoh je..prevent is better than cure..  ktorg mandi2, men bola...
Punya la x sedar, gogle aku terjatuh.. hilang trus.. baru ja beli sehari sblm tu..sabo jelahhh

Agak2 dh penat tu, naik atas, rehat2 kejap..sbb ptg sket nak naik banana boat..yeahhh

Dah petang.. so mulakan xtvt seterusnya... ktorg nek banana boat..antara kenangan yg x dapat lupa gk la..
mula2 tu, ktorg tnya berapa speed boat la..brapa HP la..abg tu cakap boat dia laju drpd boat org lain..slalunya 60kmj, tp dia boleh up 90kmj.. ktrg pn on jer.. hehe..1st tyme naik banana boat kot..eksaited

Slalunya banana boat ni dia akan terbalikkan org 2 kali.. smpi destinasi skali, then balik tempat asal skali..
Nak jadi cerita, smpi destinasi, dia nk terbalikkan banana boat tu, tapi silap bajet..ada sauh, so dia mengelak sauh tu then banana ktorg terlajak lggar kapal org len.. naseb beak terlanggar x laju sgt..smpai aku yg kat dpn skali kna tahan dgn tgn..huhu..naseb baek x patah tgn aku.. (over gila cerita) heheh.

Best gk la..dlm petang pukul 6 cmtu ktorg balik..posing2 sekejap,..pastu balik. sehari ja,, mlm tu, mmber2 mengadu pedih2..hehe.. panas sgt,,alhamdulillah... naseb bek pakai sunblock.. kurang la sikit sun burn nya,,,Pakai x proper, so gelap skit la muka..kikiki...make sure spf dia above 80 ye..hehe








No comments:

Post a Comment

OutDoor Activity at Bukit Paya Gunung, Jerantut

Hai hai hai.. wah dh lama bener aku x blog kan.. Dh start balk aku x nak taip panjang2.. malas pulan rasa...hihi OK aku nk cerita aktivit...