Saturday, July 2, 2011

MyNewJob

Dh lama x update blog.. bukan ape.. xtahu nk tulis apa.hah3...

Actually, juz nk kongsi jer.. sbnrnya aku dh tukar keja dh.. dulu keja dekat Notion Venture Sdn. Bhd. Skng lak Nitto Denko Electronics (Malaysia) Sdn Bhd.
Position sama ja.. As prod engineer.. weweweee~~

Tujuan tukar keja?? haahaaa.. biasa la.. nk amek pengalaman baru.. banyak bnda gk aku blaja dkt notion tu.. so aku arap aku akn dapat tambahkan lg experience aku kat nitto ni.. last week ada gk dapat offer interview kali kedua kat sony.. tp aku dh tolak..aku mmg nk try sgt, tp xkan nk ponteng keja lak kan.. br ja masuk (biasala manusia xpenah puas dgn apa yg ada). tyme nk tolak tu, aduh.. rasa mcm rugi gila x try.. tp xpela...try cini dulu

Dah 2 mggu aku kt cni... environment sgt2 la lain.. dulu syarikat chinese, skng japan.. so apa yg aku tengok, mmg lain la style diorg.. klo cina, fuhh.. mmg keja kena struggle gila.. money comes 1st..kalo japan, discipline comes 1st..tp x disiplin sgt la... rehat 15 mnt jd stengah jam.. heeehee..disiplin bab safety tu la.. apa yg aku lihat stakat ni la..

Kat nitto ni suma pekerja local.. So kalo tnya diorg process2, mmg diorg boleh jawab la.. majority pon melayu.. dlm ofis aku, engineer2 pon muda2 g.. so boley la merapu2.. heehee,..

Kat kilang aku ni, kalo nk masuk production, kena pakai jaket, topi, mask, safety boot, n plg pntg topi kaler puteh tu..so aku terpikir gk, rasa mcm nk bwk balik topi, pastu letak kat dashboard blakang keta..ala.. mcm org slalu wat y tu..haahaa.. poyo kan..huah3.. tp xperlu la..simpan ja dalam loker.. kan senang...;p

No comments:

Post a Comment

OutDoor Activity at Bukit Paya Gunung, Jerantut

Hai hai hai.. wah dh lama bener aku x blog kan.. Dh start balk aku x nak taip panjang2.. malas pulan rasa...hihi OK aku nk cerita aktivit...