Saturday, July 23, 2011

Bila org x penah bercinta nk cakap pasal bercinta..

Assalamualaikum..hehehe.. ayat mcm lonely x..??

Yela.. bukan x penah suka kt org lngsung,suka aih~~ tp i mean x penah bercouple la..penah la jatuh cinta, sbb cinta tu byk.. dgn mak, Allah, fmly dan rasul..hehe..< ayat cover>

aku byk lakukan kesilapan sebelum2 ni.maaf la kalau aku ada sakitkan ati, kecewakan or annoyingkan sesapa..sori sgt2..

Actually, betulla.. pengalaman byk mengajar ttg kehidupan...termasukla percintaan..ehem2

Seperti yg aku mention entry yg lepas..Fall in luv when you are ready, but not fall in luv when you are lonely..hah3...

So skang ni lonely ka?? no komen.. dh menjadi lumrah manusia hidup berpasang-pasangan..

Penah x korg suka kat sesapa, then org tu xtau kita suka dkt dia(maybe) dan org tu asyik cerita yg dia suka kt org tu la, org ni la..apa perasaan korg.. (kes ni kes aku dgn lisa surihani..dia ckp kt fb dia dgn yusri.aku tgh on9 tyme tu.. huhu) .. mesti sedey skit2 kan..haahaa.. so apa korg buat???

aku tertarik dgn ayat ni..

“Kalau kita sukakan seseorang, jangan beritahu si dia. Nanti Allah kurangkan rasa cinta padany.. Tapi luahkan pada Allah, beritahulah Allah. Allah maha tahu siapa jodoh kita.”

YUp, sebab kita x tahu sapa jodoh kita..kdg2 terpikir gk.. sapa la jodoh aku tu.. lawa kah?? baik kah?? hmm.. x payah nk pikir2.. Ajal, Jodoh, Rezeki suma di tangan Allah.. yg penting tu usaha..

Usaha kah?? yup..mmg usaha..kdg2 kapel 5,6 taun, tp terkandas di tengah jalan..bukan ke usaha tu??.. Ya, kalo usaha, tp x berdoa n x berlandas kan Islam..susah gk..btoi x?? < aku x pndai sgt bab2 ni xnk la ckp lebey2>

kawan aku ada cakap, kalo suka kat sapa2.. x perlu nk bgtau.. nnt dia dtg sendiri..yup, tggu n lihat ja..hiihii..ceta halimah jongang pon ada cakap..

" Cinta x perlu ungkap dgn kata2, ia lahir drpd sini (hati).." perghh..

Bg aku la.. kepercayaan pon penting gak.. skali dia tpu kita, susah la nk percaya lg.. pastu.. mesti apa yg dia cakap nnt susah nk percaya.. ye x.. mcm kertas, one it's crumpled, its can't be perfect AGAIN..hmm..

So kesimpulannya..err.. xdk kesimpulan.. aku pn pakai hentam ja menulis ni..saja ilangkan bosan..

Btw, I'm still single.. yeah..single is mingle...haahaa..
sebelum aku nk hepy dgn org lain, aku mesti belajar utk hepikan diri sendiri dulu..kalo diri sendiri x hepi, cmna nk hepykan org len..ye x?? heehee..

okey..hepy sunday~~ hepylah anda sebelum anda dihepykan..;p

No comments:

Post a Comment

OutDoor Activity at Bukit Paya Gunung, Jerantut

Hai hai hai.. wah dh lama bener aku x blog kan.. Dh start balk aku x nak taip panjang2.. malas pulan rasa...hihi OK aku nk cerita aktivit...