Tuesday, May 3, 2011

REUNION!! 2 hari 1 malam..

Tempat: Sg Pangsun Hulu Langat
Geng: Aku, Aju, Diba, Ecah,Hajar, Man, Ika, Mimi, Syuk, Nani, Farah, Dan, NashriQ, Zahir, Kaber.
Duration: 1 & 2 May 2011

Pagi tu before brtolak, kitorg Sarapan dulu.. makan2 smbil tggu org berkumpul kt Hakim.
Bila suma da mkn, da ready, group kitorg 3 bijik keta bertolak dlm pkul 11 lebey. Lambat skit dr wktu yg spttnya.
Then bila da otw, Smpai ja batu 3, tetiba dapat berita yg kurang gembira.. Atuk amat yg berada di Sabah meningggal dunia..
(mari sama2 kita Sedekahkan Al- Fatihah kpd arwah) then srh diorg p dulu, sbb group hajar tggu dkt sana. So kami (geng keta Sasha) trus anta
amat ke Damansara rumah abg2 n akak dia.. pas2 amat trus balik SAbah.
Lepas anta amat, Geng Sasha (aku, diba,aju,) aku mcm biasa la.. sesat sbb juz tau nk p sana dr S.Alam ja.. tp xkan nk patah balik S.a kot.. So hentam saja perjalanan mcm selalu...Akhirnya sampai jugak.. Tyme kami smpai tu group man x
sampai g.. Man g kenduri mmber dia.

Sampai ja, Satu benda ja yg aku ingat.. SUNGAI!! AIR TERJUN!! Nyaman ja udara sana..suasana kt sana mengingatkan aju n diba dgn cerita antu mereka.. mcm2 crita kuar..sabo jela~~
Kami book 2 chalet.. one for boys and another one for gegirl..Sebelah menyebelah jer~~
Kat blakang chalet kami ada sungai.. so bley la mandi blakang chalet..private n org len xleh kacau..kiki
Pas2 Aku, Kaber,zahir n Nash berjalan2 ke dalam utan..cdg juz nk view2 kwasan ja..tp Smpai satu tempat, mcm best ja.. Kami trus mandi kat dlm tuh..
Cian Geng2 gadis, diorg cari kami x jumpa..hiihiii... So diorg mandi blakang chalet..best gk..
Da nk mlm.. kitorg start BBQ kami..suma dah smpai.. then makan ja apa2 yg ptt..
Pas2 hujan, x dapat wat xtvt lasak kt luar..
pas2 mlm tuh smpat lak tgk mentor..then men2 card..pas2 agak2 mlm sket ktorg g tempat
kolam air panas semulajadi.. panas woo.. ktorg juz celup2 kaki ja..huuhuu..then balik chalet, makan megi cup smbil tgk ceta kak limah balik rumah,
Pas2 tdo.. ada gk yg sembang2 smpai lewat pg..tp aku tdo je.. sok nk bgn awal..;p

Ari kedua:
Pagi2 bgn.. diorg gadis g beli nasi lemak utk ktorg..heehee..
Aku n man, pagi tuh dlm kul 7 lebey trus terjun sungai blakang chalet kami.. tejuknye!!!
tp air sungai mmg sejuk pon x kira la pg ke, ptg ke..sama ja..so redha jela dgn kesejukan air tuh..
Pas2 diorg balik beli nasik lemak, naik kejap..makan dulu~~
After that. then trus mandi beramai2..hiihii
and then Pas2 kaber dtg..dia ckp rumah mmber dia ada port baek punya..so ktorg gerak p port tuh..dlm 2 minit je jalan kaki.. FYI, kitorg xleh mndi kt tmpat org, satu chalet, satu sungai..so boleh mndi blakang chalet ja..
kalo x diorg akan cakap "ini tanah kami nak mndi bayor la"..dlm ati aku rasa mcm nk bakor je mak cik tuh,,,ok tamat crita yg membuatkan tagline reunion kami jd “ini tanah kami”
Ok, pas salam2 dgn tuan rumah(pemilik port best tuh).. ktorg masuk sungai tuh la.. diorg wat mcm 3 kolam.. satu cetek, satu dlm, n satu lg xtaula.. mybe dalam lg kot.
First p tempat cetek.. then p tempat dalam lak..main2.. suma.. pas2 bila nk sejuk n penat, p tempat cetek balik..ktorg men mcm2 game kt situ.. pas2 bila dh bosan, g tempat dalam balik... tyme ni la aku terlemas skit.. konon2 nk berenang lawan arus
la.. las2 penat..kiki..dah la kawasan air dalam..mybe 1.7 meter kot kedalaman dia.. so aku berpaut kt zahir..bila zahir dh terkapai2 aku paut kat man plak..
kikiki...pas2 aku lepak2 kt tempat cetek skit..ada la paras dada.. gegirl pn lepak2 kt situ..cuma tyme nk pegi sana ja kna lalu kawasan dalam..
Bila da nk dekat tghari ktorg pon balik chalet.. smpai ja chalet tgk jam br kul 10.45.. chiss awl g..igtkan dh tghari da...bgn awal katakan..kikiki...pas2 kami truskan upacara mndi mnda blakang chalet lg..mandi smpai kecut... ^_^
pas2 makan roti, jajan2..Cepat lak lapar kan..

Dlm kul satu, lepas siap2,kami pon balik...sggah mkn tghari kt shah alam dkt wong solo.. makan ayam penyek...smpai ja rumah trus update status kt fb, n lastly trus tdo smpai pg..(x senonoh) hehee

kesimpulannya: mmg best.. rugi sapa yg x ikot..kiikii...
next xtvt: mybe nk pnjat Broga Hill plak ah...;p







X byk tgkap gmba..hihii...;p

No comments:

Post a Comment

OutDoor Activity at Bukit Paya Gunung, Jerantut

Hai hai hai.. wah dh lama bener aku x blog kan.. Dh start balk aku x nak taip panjang2.. malas pulan rasa...hihi OK aku nk cerita aktivit...