Wednesday, June 19, 2013

Ekspedisi Ke bukit Tabur..

16 Jun 2013,

Aku, Yazi, Adam n Amat memulakan ekspedisi kami ke Bukit Tabur..
Seawal jam 5pagi kami dh gerak dr shah alam..Otw tu sempat lg terserempak eksiden yg mengerikan kt faderal highway.. Viva terbelah dua kot.. Alfatihah

Then Amik yazi kt KL.. pastu trus cari bukit tu.. tersembunyi jugak..
Kami semua ni 1st time ke sana..

Sampai sana.. tgk bukit sunyi bangat sih..before naik tu, baca la doa apa2 yg patut k.. Sepatutnya kena repot  dulu kalau nk msk incase jd apa2..tp kami redah ja..

Memang mencabar.. kena panjat guna tali bagai.. so sapa nk ke sana aku suggestkan korg bwk glove la..
senang la sikit nnt..

Dia naik jalan lain,agak curam, turun jalan yg kurang cerun sikit..
duration ekspedisi kami lebih kurang 3 jam cm2..

Org mmg x seramai Broga lahh

Ni ada gambar sikit.. enjoyyy


Mula2 kena panjat sikit

Ni bukan puncak lg tau

Pemandangan kawasan perumahan

Pemandangan Kawaan tasik





Mendaki Ke Puncak

Kami Berjaya! yeahh

No comments:

Post a Comment

OutDoor Activity at Bukit Paya Gunung, Jerantut

Hai hai hai.. wah dh lama bener aku x blog kan.. Dh start balk aku x nak taip panjang2.. malas pulan rasa...hihi OK aku nk cerita aktivit...